2016. december 18., vasárnap

A közösségi oldalakról.

Igen, igen, ez a 21. század tudom. De valahogy ez akkor is sok.

Ma úgy terveztem, hogy a közösségi oldalakról írok egy kis vélemény kifejtést. Azt rólam tudni kell, hogy én csak a facebookon vagyok fent. Mindennap felmegyek, de én chatelés miatt. Egy jó ideig még magamról profilképem se volt, két nyuszi volt beállítva.

Az a gond a mostani világgal, hogy már teljesen a telefonok, a média, a közösségi oldalak rabjai lettünk. Nem bírjuk letenni a telefont, nem tudunk elszakadni a géptől, és már egyre kevesebben olvasnak. A facebook nem tartozik bele az olvasási kategóriába. 

Szerintem mindig is az arany középút a legjobb mindenben. Fejlődni is kell, de meg kell maradni a régi módszereknél is, kell gépezni is, de azért kéne olvasni is. Úgy az egyensúlynak meg kellene maradnia.

Sose vonzott az insta, de ott is, meg facebookon is rengeteg kamu fotót lát az ember. Teljesen más a valóság, mint ami a képen megvan. És már ott vagyunk, hogy a fényképezés fontosabb, mint az evés.

Meg ez már a közlekedésre is kiterjedt. Fordultam be a sarkon, a csaj a telefonját nyomkodta, és majdnem egymásnak mentünk. Aztán még ő volt felháborodva. Hát bocsi.
Meg amikor ment a fülében a zene, közben nyomkodta a telefonját, és a FŐÚTON ment. Akkor éppen nem csapták el, de később el fogják.

Meg amikor néztem az osztálytársaimra, ültek körbe, és mindenki nyomkodta a telefonját. De miért? Miért nem beszélgettek?

Jelezném, hogy én nem a gép/telefon/elektronika ellen vagyok. Egyszerűen azt nem tudom megérteni, hogy miért kell túlzásba vinni? Miért kell egész nap ezeken lógni? Miért kell folyton feltölteni magunkról mindenféle képet? Miért kell az egész életünket ott élni?

Szerintem mindent lehet mértékkel csinálni, jó, a drogot meg a cigit és az ehhez hasonlókat nem.
Nincs gond azzal, ha néha beugrunk és eszünk hamburgert / pizzát, vagy ha néha kihadjuk az edzést. Nincs gond egy kis alkohollal, sőt egészséges is a mértékes fogyasztás. De ha túlzásba visszük, az már ártalmas. A közösségi oldalak is ilyenek. Egy idő után a megszállottjai leszünk, nem tudunk nélkülük élni, és csak ez körül fog forogni az életünk.

Én a kapcsolattartás miatt vagyok főleg fent facebookon, de más már nem nagyon érdekel. Ez az egész média, a közösségi oldalak, minden egy ferde tükör. Közel sem a valóságot mutatják be.

Olvastam egy lányról egy cikket, a nevére nem emlékszem de a lényeg az volt, hogy lerántotta a leplet az instagramm képeiről. Elmondta, hogy némelyik képén mennyit szenvedett, hogy tökéletesnek látszón, és hogy az egész egy csalás, hazugság. Nem semmi, hogy ezt csinálta! Rengeteg ember nem csinálta volna utána. Itt megcsillan az emberek személyisége.

Úgyhogy emberek, ne hamisítsuk meg a saját életünket. Nem jó. Lehet, hogy más emberek csodálják az "életünket", de sok ember ez miatt megy tönkre. Azt hiszik a többiek, hogy csak ők ilyen tökéletlenek, és az önbizalom a nullát verdesi alulról. Éljük a saját életünket, ott jobb :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése